October 27, 2014

Memeler

Ekim ayı, meme kanseri farkındalık ayıymış, Zihnin Arka Sokakları haber verdi. Pembe eşyalarımızın fotoğrafını çekip blogumuza koyarak biz de dahil oluyormuşuz. Ben de "Allahım mememde bir şey var!" diye doktora koşan milyonlarca kadından biriyim, birazcık yazayım.

Bir baktık ki hakikaten bir kütle var sol tarafta, ceviz kadar üstelik. (Ay bi baksana ya, senin de eline geliyor mu?) Çocukluk arkadaşımı aradım, çalıştığı hastaneden randevu aldık. (Alo Fahrettin? Mememde bi şey var olm?)
Önce elle muayene etti doktor, "Ouuvv valla kütür kütür kistler geliyor elime ouvvv!" dedi, yemin ederim yüzüme yüzüme kütür dedi, tansiyonum düştü. "Kötü bir meme değil bu" diye ekledi, kalktım giyindim. (İyi meme-kötü meme-kendisi iyi ama çevresi kötü meme?)

Zaten yıllardır memelerimin canla başla ürettiği onlarca kütleyle yaşıyormuşum, haberim yokmuş. "Bunlar olmasaydı memelerin şu andakinin yarısı kadar olurdu mehehehe" de dedi doktor. İyi tarafı kanser olmayışımdı, kötü tarafı ise bu kadar iyi huylu topak içinde olur da kötü huylu bir şey çıkarsa farketmeme imkan olmaması. Arada kontrol ettirmek gerekiyor, memelere bakarak olmak gerekiyor.

Sadece ele gelen kütle değil tabi, yaralar, akıntılar, içe göçmeler, dışa fırlamalar; bunlara hep bakmak gerekiyormuş. Uyanık olmak gerekiyormuş.

Ben ve topaklarım iyi haftalar diliyoruz; biri de bizi inandırsa iyi haftalara, yerimden kıpraşamıyorum, hayat ne ağır.

21 comments:

  1. Hımm bu mim bana da paslandı ama yazamayacağım, beni irrite eden konulara yanaşamıyorum. İç açmak için yazdığın post da bu muydu allasen, püf :)
    Herkese her tür hastalıktan uzak günler diliyorum, sendeki olaya takılma neredeyse herkeşlerde var :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay evet, çok da yaygın bir şeymiş topaklı meme, unuttum gitti, mimi görünce yazayım dedim. İç açamıyorum yav, keşke açabilsem. Sokağa çıkacağım birazdan, yürüyeyim biraz, belki aklıma güzel şeyler gelir :)

      Delete
  2. Öncelikle tablo çok güzel.
    İlk defa duydum topakları. Kötü bişi olmaması sevindirici :)
    Güzel günler gelecek. İnsansak da inanmasak da gelecek. Gelmek zorunda. O gemi gelecek bir gün. Bugün mesela çok güzel bir haber okudum. Umudum filizlendi. Tunus'taki seçimleri kazanacaklarına kesin gözüyle bakılan dinciler kaybetmiş. Laik ve demokrat Nida Partisi kazanmış. Halk resmen sandıkta kafa atmış bunlara. Güzel haberler :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tablo aslında küçük ipek bir örtüydü, hemen yanında develisi de var, develer yeşil diye çekmedim fotoğrafını :)
      "Yoğun fibrograndüler patern" yazmışlar ultrason raporuma, benden bir süre sonra arkadaşım gitti, onda da aynısı varmış, bayağı yaygın bir durummuş.
      Dur okuyayım Tunus seçimlerini, ay ne bileyim Zihni ya, bir göçtüm gene. Bak böyle zeybek oynar gibi, hop dizimin üstüne çöküyorum, hop ayağa kalkıyorum :)

      Delete
  3. oh iyi şükür. (bu ara çok fazla kafayı sıyırdım bu şükür işleriyle allah hayra çıkarsın:P) ama şükür yav!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Şükür valla :) Ben de 30'umdan sonra uyandım, hiçbir şey olmasa insan sakinleşiyor şükrede şükrede. Çocuğum olsa ilk bunu öğretirim.

      Delete
  4. Hay Allah'ım ilk hissetiğinde o içinde ki korkuyu tahmin edebiliyorum . İyi ki kötü huylu değilmiş. İhmal etme sen yine de emi . git sık sık kontrole
    Sağlıcakla kal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay insan hemen en fenasına hazırlıyor kendini. Ama bir şey çıkmayınca anında çıkardım hayatımdan bu olasılığı, bir ara gideyim kontrole, doğru diyorsun.
      Sevgiler, selamlar Nesrinciğim.

      Delete
    2. Ne demek, tesadüfen yolum düştü buraya ve yazı tarzını gerçekten çok beğendim. Çok güldüm. Her yazını da takip etme niyetinde olduğumu bilesin.
      Vaktin olduğunda ben de beklerim kahveye. ;) Direk kahve diyorum, çünküm amansız bi kahve düşkünüyüm, herkesi de kendim gibi sanıyorum. :P
      Bu aradaaa, cadılar bayramın mibarek olsun, süpürgene zeval gelmesin... :)
      İyi tatiller..

      Delete
    3. Çok teşekkür ederim. Keşke yazsam, gene günler geçmiş, memeler kalmış burda.
      Ben de günlük besinimin büyük kısmını kahveden alıyorum, anlaşıcaz bence senlen ben :)
      Cadılar bayramını da evde Alien seyrederek geçirdim, herhalde kutlamış sayılıyorumdur :) Hepimize mibarek olsun :D

      Delete
  5. Tablo, mavi duvar ve tabiki en sevdiğim çiçek harika. Bu fotoğrafı basıp panoma asabilirim yani o kadar sevdim. İçim açıldı, renklendi.
    İhmal etmemek lazım meme kontrollerini, ben de geçen sene gitmiştim aslında yeniden gitmem lazım. Ben annemden ötürü risk altındayım biliyorsun. Artık herkeste var söylemi gerçekten doğru hele bizim marmara bölgesinde çok arttı bizzat gördük etrafımızda son yıllarda. Çok zor bir süreç, allah kimseye yaşatmasın. Bizde genetik miras pek sağlam olmadığı için ben de çok korkuyorum. Genelde zaman zaman kendimi mıncırsam da pek anlayamıyorum ne var ne yok ama o sendeki kistlerden bende de var, zaten her kadında olurmuş demişti doktorcuğum. O günlerimizi hatırlamak istemiyorum hiç, inşallah bir daha yaşamayız, geleceği dair en büyük ve en özel dileğim bu, hastalık olmasın yoksa diğer şeyler her şekilde hallolur.
    Fotoğrafı aşırıyorum dayanamıyorum panoma asıcam. Asınca fotosunu çeker yollarım sana:) Sizin ev bana mabed gibi geliyor çok istiyorum keşfetmek:) Ahhaha :) Ayy hem bi arkeolog arkadaşım olduğu için de çok mutluyum ama en çok gülür yüzünü, ince ruhunu ve iyi kalbini bulduğum için seviniyorum..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehhehhe kıllı mabed, devamlı fıldır fıldır bakınıyorum nereyi toplasam, neyi düzeltsem diye. Evle aramızdaki itiş kakış kesinlikle bitmiyor :D Duvarı maviye boyayınca bana da fon çıktı bloga koyacağım fotoğraflar için, biraz seviniyorum :) Aşır tabi dilediğin gibi <3
      Git kontrole yav, senin atlamaman lazım. Bizde yok hiç meme kanseri, biraz da o sebeple yaydım ben bu maceradan sonra. Tabi bende çıkmayacağı manasına gelmiyor, ben gene de arada mıncırıyorum evde, sağına soluna bakıyorum.
      Ay ben de seni bulduğuma seviniyorum çok, geçenlerde başka bir şey ararken sana utana sıkıla attığım "Mektuplaşalım mı?" emailini gördüm, güldüm kendi kendime. İyi oldu bence :) Öpüyorum çok!

      Delete
  6. Bir hastalık bu kadar mı şeker anlatılır. Okurken güldüm desem, umarım kızmazsın. Kütür kütür kist, kendisi iyi, çevresi kötü meme... :D Süper anlatım.
    O halde biz de siz ve topaklarınıza iyi haftalar diler, bu vesileyle de bayramınızı kutlarız efenim. Sevgiler... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay estağfurullah, hiç kızmam :) Zaten normal bir meme durumu bu, ne ilaç veriyorlar ne de tedavi. Bak ama bence iyi yapmış doktor "kütür kütür kist" diyerek, 2 senedir aklımdan çıkmıyor, adam bir farkındalık yarattı bende :)
      Biz de bayramınızı kutluyoruz, iyi haftalar, iyi haftasonları hatta :)

      Delete
    2. O zaman süper! Dünden beri kızarsın diye tuttuklarımı şimdi gülebilirim demek... :D
      Gülmek iyidir, sebep olan da candır. Teşekkürler... ;)

      Delete
    3. Buralara gelip şunları okudun, bir de yorum bıraktın ya, esas can sensin. En içli selamlarımı yolluyorum senin o tarafa :)

      Delete
  7. şarj aletleri kayboldu, kemirilen kemikler kazakların altında fink attı ama eğer o boyanan duvar bu duvarsa bence değmiş! :)

    sizin yazdıklarınızı okuyup çektiklerinize bakarken çok fena gaza gelip 'hemen ben de yapacağım' ruh haline girmem ve sonra çıkmam arasında geçen süre sanırım on saniyeden kısa... blogumun bu kadar boş kalmasını başka türlü açıklayamıyorum. birazdan oturup düşünücem. :P

    artık öküz kadar olduğumu düşünürsek ben de bir kontrole gitsem iyi olacak. meme bu, şakaya gelmez arkaaşlar!

    ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duvar bu evet, bundan bir tane daha var, bir de yeşil duvar var yatak odasında. Gözüm alıştı, şarj aletini buldum ama kemiklerin bazıları hala yok ortalıkta.
      Git tabi kontrole, gitmezsen burda yere yatırıp zorla kontrol ederiz.

      Delete
  8. Bu arada 25 yasindan sonra rahim agzi da kontrol edilecek! :)
    bana burda 25imi doldurdugum andan itibaren hastaneden mektup gelmeye basladi, "ne zaman geliyorsun kontrole?" diye. acayip di mi?
    okuyan bagyanlara sesleniyorum: RAHIM AGZI KONTROLUNE GIDIN. (rahim agzi korkunc bi lafmis ahah)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Offff. Yani meme gene neyse de o masanın karşıdan görüntüsü bile tansiyonumu düşürüyor benim.
      Her şeyine gıcığım ama şimdi gelip biri dese ki "Monarşi diyosun, kolonyel diyosun, senin memlekette bir kalp kapakçığı ameliyatı kaç para? Doğum kontrol ne halde? Belediye otobüsü şoförü transseksüel var mı?", ağlayarak kaçarım. Gadseyvdıkuiin ahahhahha :D

      Delete