December 24, 2014

Tebrik Ederim Bülent Kılıç!

Time Dergisi, Bülent Kılıç'ı 2014 yılının en iyi "wire" fotoğrafçısı seçmiş. Hemen baktım ne demek oluyor diye; eski bir tabirmiş, telgrafla ya da telefonla yollanan fotoğraf manasına geliyormuş. Haber fotoğrafçısı filan gibi bir şey demek ki.

Dergi, bu fotoğrafı özellikle vurgulamış. 23 Ekim'de Işid'e yapılan bir hava saldırısı; kızıl alev topunun altına doğru bir Işid militanının silüeti seçiliyor.


Time'daki yazıya göz atarsanız, Bülent Kılıç'ın fotoğraflarından 40 tanesini görmek mümkün. Beni çok etkileyen bazı fotoğrafların onun elinden çıktığını farkettim, neden fotoğrafçıların adlarını bilmiyorum hiç diye kızdım kendime. Soma'da çektiği fotoğraflar mesela, insan nasıl unutur.




Şanlıurfa Suruç'ta çektiği bu aşağıdaki kareyi ilk gördüğümde basan hisleri tarif etmem mümkün değil.


Ve bu üç kare, Taksim Meydanı, Gezi'nin en güzel kızı ve Berkin'in cenazesi.





Fotoğrafla ilgili pek bir şey bilmediğimden, nasıl öveceğimi de bilmiyorum. Ama bunlar ne kadar dolu, ne kadar avaz avaz haykıran anlar.

Bir de şu fotoğrafı ekleyeyim, Bülent Kılıç görev başındayken bir başka fotoğrafçı, Yasin Akgül çekmiş.


Bülent Kılıç'la yaşıtmışız, 1979 Dersim doğumlu. Agence France-Presse için çalışıyor, aslında daha çok da toplumsal hafızamıza çalışıyor. Canıgönülden tebrik ediyorum, Time Dergisi benden bahsetmiş kadar gururlandım.

9 comments:

  1. vayyy gözlerim doldu yine. hatırlıyorum hepsini. sahi biz nasıl bilmiyoruz fotoğrafçıların isimlerini?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gazetede görmüyoruz bu fotoğrafları, galiba o yüzden isim misim bilmiyoruz. Sosyal medyada kaynağa referans çok nadir.

      Delete
  2. uzunca bir süre Bülent Arınç'la aynı kefeye koydum.kılıç ve arınç ne alakaysa bende.tövbe.
    fotoğraf çekmek benim için huzur .bülent kılıç'ın fotoğrafları bizi anlatan fotoğraflar.her ne kadar üzücü kareler olsa da çok profesyonel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Korkunç bir kafiye var! :)
      Ben bir türlü yanında kamerayla gezen biri olamadım, ne güzel fotoğraf çekmekte huzur bulmak, çok özendim sana.
      Soma'da mezarlıkta bekleyenlerin fotoğrafı, Caravaggio tablosu gibi; ağaca yaslanan adam, hemen arkasındaki başını eğmiş koyu renk ceketli adam, en öndeki ellerini birleştirip başını eğmiş takkeli adam, bir yandan da sol arkada mezarlar kazılıyor. Ne çok hareket var ama ne ağır bir his bırakıyor insanın içine.

      Delete
  3. Gerçekten bende tebrik ediyorum , çok başka Fotoğraflar , aslında onlar sayesinde ne olup bittiğini görüyoruz . Sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet di mi? Hem haber taşıyor hem de çok güzel fotoğraflar. Ukrayna'daki olaylar sırasında da çok fotoğraf çekmiş, onların içinde bakmaya zorlandığım kareler vardı. 2014 ne zor bir yılmış, bir yandan da onu düşündüm.

      Delete
    2. Değil mi 2014 gerçekten biraz karmaşık bir yıldı umarım 2015 iyi olur :)

      Delete
  4. Sosyal medya bu yüzden çok faydalı işte ya, bilmiyoruz isimlerini ama fotoğraflar içimize işliyor. Bu fotoğrafların hepsine defalarca bakıp üzerine kendi kendimle konuşmuşumdur. İyi ki hayatta böyle insanlar var diyorum her seferinde. Hiç iyi bir yıl değildi 2014, zordu acılıydı ve biz hala yaşıyoruz! Kimileri bu yılda hep takılı kalacak, düşünüyorum da bazen ölmek pek iyi bir şey gibi geliyor. Yine de herşeye rağmen fotoğraflardaki insanların gözlerinin içinde, gülümsemelerinin derinlerinde gördüğüm şeylere tutunuyorum. Hep ve hep diyorum ki hala dünya dönebiliyorsa, tüm olan biten kötülüğe rağmen, gerçekten iyi insanların bunda büyük payı olmalı!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Valla kötüydü 2014. 2013 de iyi miydi sanki? Ne bileyim, gittikçe kötülüyor gibi geliyor ama büyük ihtimalle benim şahsi kötümserliğim bu.
      Aynı kötümserlikle iyi insanlar da azalmış gibi geliyor. Umarım öyle değildir, umarım çoğalıyordur sayıları. Yoksa valla bitsin bu dünya, ne işe yarıyor hayatlarımız, bir işe yaramıyor.
      Ahahhha al bak işte perşembe perşembe hem kendimin hem senin içini kararttım :D Öfff.

      Delete