February 6, 2015

(11) Milföylü Ruh İkizi (12) Beybiiiğğ!

Meydan okumanın ortasına gelmeden şiştim, bu güneşli cuma gününe iki cevap birden düştü.

En yakın arkadaşım kategorisinde bir elin parmağını geçmeyecek sayıda insan var ki biri barbar kocam, biri kızkardeşim; öyle düşünün. Konu mankeni olarak içlerinden sarı kafayı seçtim, yan tarafta güncel Fransız kültürü üzerine gerçekleştirdiğimiz seviyeli sohbeti görmektesiniz.

Noir Desir, Türkiye'de de patladığında çok ilgimi çekmişti, İstanbul'da konserlerine de gittim. (Oha, 2002'deymiş konser!) Fransızca bilmediğimden adapte olmam çok zor oldu, zaten 2003'te de grubun vokalisti, kız arkadaşını döve döve öldürdü. Ben damnatio memoriae yaptım, bir de baktım millet buna da empati yapıyor "Aşk, tutku, şiddetin karadeliğine düşmüş özel bir çocuk" falan diye.

4 sene yatıp çıktı herif, hala müzik yapıyormuş. Neyse. Alamamışım demek ki hırsımı.

Milföy sevme konusunda sanırım yapayalnızım yakın arkadaşlarım arasında. Pastaneye oturur oturmaz aklıma sadece milföy geliyor, kruvasanın manasız boşluğu yok milföyde; iyi bir arkadaş gibi milföy.

Bir kere daha milföy yazmadan 11. sorunun cevabını koyayım aşağıya. En yakın arkadaşlarımı hatırlatan şarkı, Placebo'dan Sleeping With Ghosts. Biliyorum biraz sığ oldu ama ben de zaten aynen böyle sığ biriyim. Haydin hep beraber, "Fuck the government, fuck their killing, fuck their lies! It's ok, baby, dry your eyes. Soulmate dry your eyes, 'cause soulmates never die".



12. sorunu cevabı, yani kişisel marşım dediğim şarkı için onlarca başka aday vardı ama şu anda fikrimi değiştirdim. Dün kardeşimden mesaj geldi, "Ablo çabuk radyodtü'yü aç, senin için şarkı istedim, hemen çalmaya başladılar ühühühü" diye. Can havliyle açtık, bu aşağıdakinin sonuna yetiştik. Kardeşimden daha iyi mi bileceğim di mi?



16 comments:

  1. Mina yemin ederim harikasınız ya. Bir insan nasıl her zaman bu kadar eğlenceli olabilir. Hayranım sana, bir minik (!) fangörlün var.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Radyodan şarkı iste benim için! Bu geleneği geri getiricem, and içiyorum burada :D

      Delete
  2. Oo placebo alırım komple bir dal :D Bu arada Leviathan'ı öneririm. Fuck'larından çağrışım yaptı. Sinema çıkışı içime öküz oturdu resmen, umutsuzluk ve öfkeden. Bence yılın filmidir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tamam, seyrediyim. Ne zamandır sinemaya gitmiyorum. Anneyle gidilir mi? Gidilirse annemle gideyim.
      Dur daha liste yapıcam, Placebo top 10 :) Sen yapmıştın bir yorumda, yetişicem işalla :)

      Delete
    2. Gidilir bence. Salon bugün tıklım tıklımdı. Genci yaşlısı.. Yozlaşmadan, arsız rant düşkünlerinden, kokuşmuş bürokrasiden ve dinin araç edilmesinden nefret eden herkese göre bu film :) Yarısında gerçeklere dayanamayanlar çıktılar (ya da filmin uzun süresine yenik düştüler, bilemedim). Bense closing creditsin sonuna kadar izledim filmi. On numara olmuş. Normalde film bitince çıkar giderim ama bunun her saniyesini izledim diyebilirim :D İzleyince "e burayı anlatıyor film" diyeceksin.

      Delete
    3. Aaa hem de Başka Sinema gösterimiymiş, ben de salak gibi normal seanslarda aradım. 2 saat 20 dakika iddialıymış hakikaten. Anamı da alıp gideyim hafta içi :D

      Delete
    4. Bugün de Selma'ya gittik. Ondan da "her yer taksim, her yer alabama" diye çıktık :D Güzel film.

      Delete
    5. Ahahhahhaha ayy :D
      Selma'dan emin değilim ama Leviathan'a perşembe gidelim dedik anamlan. Mississippi Burning'i izlemiş miydin? Aklıma geldi Selma'nın konusunu okuyunca, ne güzel filmdi.

      Delete
  3. ikisni de ilk defa dinledim ama ikinci şarkı çok hoşuma gitti. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaa sen bana hep Placebo dinler biri gibi geliyordun, şaşırdım bak :) Off o Meds çok fena. Barda pavyonda çalmaya başlayınca kendimi kaybediyorum ahahhaha :D

      Delete
    2. neden öyle geldi acaba. :) genel bir müzik zevkim yok benim sanırım ya. genel olarak müzik keşfettiysemde kesin bir dizinin ya da filmin soundtrackidir. orada burada rastlıyorum sevdiğim şarkılara genelde. :) ama neden placebo sever gibi geliyormuşum gerçekten merak ettim. :)

      Delete
    3. Bilmiyorum ki. Görsel şeyler ilgini çekiyor, o arada bir yerlerde fark etmişsindir grubu diye düşündüm herhalde. Videolarını hep çok havalı bulmuşumdur Placebo'nun, albüm kapaklarını da öyle.

      Delete
  4. ayyyy <3
    bu arada ben daha dun radyoodtu'den flashdance istedim, onu da hemen caldilar, inanamiyorum! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Neden radyodtü dinliyorsun anlamıyorum ki ahahhahhaha :D Neden Flashdance istediğini sormuyorum bile bak.

      Delete
  5. Fransız iriba$ları (hükümet we can say) 1800 bi$eylerde bütün denizcilerin çizgili üstler giymesine karar vermi$; suya falan dü$erlerse kolayca fark edilsinler diye. (wtf?!) Breton da i$te o dönemlerde Fransız donanmasının “Brittany”den ürettiği / türettiği bir kelime. Hatta at kafalı Napolyon "nası koduk İngiltere'ye 21 defaaa!" diye böbürlendiğinden mütevellit 21 çizikliymi$ bu üniformalar.

    İmza: Amkoduumun Fransa'sı / Fransız'ı / Fransızca'sıyla olan yol kesi$melerinden gına gelmi$ bünye.

    ~ ulan benim yorumlarım niye çıkmıyür? vol-2 ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay çok şükür bu meseleyi de anlamış olduk, ellerin dert görmesin kırmızı başlıklı kızların en bir güzeli.
      Nasıl çıkmıyor yav yorumlar?

      Delete