February 1, 2015

Özgür Kazak / (6) Bana Güç Veren Bir Şarkı

Ay şöyle bir dönüp okudum, gene bıraksanız tek başıma devrim yapacak hale gelmişim. Hiçbir şey yaptığım yok oysa ki. Demin markete gidip geldim.

Gıda dışında köpeklere kemirme kemiği aldım bu hafta. Bir de 50 liralık posta pulu sipariş ettim, bayağı idare eder beni. Ocak ayını böylece kapatıyorum, giyim kuşamdı, kozmetikti, kırtasiyeydi filan elimi sürmedim. Duş jeli bitince yenisini almadım, alıp alıp asla kullanmadığım yeşil sabunlarla yıkanıyorum.

Satın almama iddiasında bir istisnai konu var, o da destek-dayanışma alışverişleri. Bunu gücüm yettiğince yapıyorum; bazen ajandalar, kazaklar falan birleşip iyi şeylere sebep oluyor.


Aylarca maaş ödemeyen ve nihayetinde fabrikayı işçilerin üstüne kapatıp tüyen patrona karşı efsanevi bir mücadele veren Kazova Tekstil işçileri, açtıkları davayı kazandılar, haczedilen makineleri de satın aldılar. Şimdi bir harç ödemeleri gerekiyor, bu akşam Ankara'da Eski Yeni'de, İstanbul'da da Leyla Teras Bar'da dayanışmak üzere toplanılıyor.

Ankara'ya 30 tane kazak yollamışlar, yetişirsem kazak alırım; yetişemezsem sonra internetten sipariş veririm. Önemli olan birarada olmak. (Facebook'ta şurdan ulaşmak mümkün: https://www.facebook.com/OzgurKazova )

Uzun zamandır biriktirdiğim sinirle bugünün meydan okuma şarkısını da aşağıya bırakıyorum, birleştikçe kazanacağımızı düşünmek bana güç veriyor.

Kaderin bir cilvesi sayesinde okulda canlı dinlemişliğim de olan Inti Illimani diyor ki, "Birleşen halkı hiçbir kuvvet yenemez".



(Bu yazıyı yollayıp çıkacaktım, internet gitti, yazı kaldı. Neyse, fırladım gittim, bir adet kazak almaya muvaffak oldum, biraz bira içip eve döndüm. Kazağımı da koyayım, gidip yatayım.)


4 comments:

  1. keşke benim de haberim olsaydı, dışarı çıkmak için bir neden olmuş olurdu. güzel günlerde giyiniz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. İnternet şişmeseydi yazıyı erken yollardım, bir tweet atardım filan. Neyse zaten öyle müzikli bir gece olmadı.10 liralık giriş bileti aldı herkes ama kimse içeri girmedi, ya bilet ve kazak alıp alıp gittiler ya da dışarda oturup bira içtiler. Erkek kazağı da getirmemişlerdi. Gelen oldu ama, bilet satan kızların başı hep kalabalıktı, kazaklar da bitti sanırım.
      Çok teşekkür ederim, kazağı da giyemeyebilirim, 5 kilo filan vermem lazım çünkü :) Hediye ederim herhalde.

      Delete
  2. Yazılarını bir kitapta toplamayı düşündün mü ? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben yazılarımı anca bir sepette falan toplarım, kaloriferin yanına koyarım Zihnibeyciğim :D Kim naapsın ayol bunları?

      Delete