March 27, 2015

32 Spartalı / Her Yer Vekil Aday Adayı

İç Güvenlik Paketi, hepimizin hor hor uyuduğu bir saatte kabul edilmiş. Üşenmeyip Meclis'e giden ve red oyu veren 32 milletvekiline çok teşekkür ediyorum, geriye kalanlara herhalde akşam yemeği ağır geldi ya da dizilerini kaçırmak istemediler, bilemiyorum. Aklıma sedye üzerinde oy vermeye taşınan insanlar geldi, muhalefet vekilleri bu halkı hiç haketmiyor. Ha nasıl olsa geçecekti yasa çünkü mecliste korkunç bir sakatlık var ama siz uyuzların da asla iktidar olamayacağını bile bile oy veriyoruz biz?

Fotoğrafları karıştırırken kardeşimin çektiği şu kareyi buldum, ışığın vurduğu grili kadın Emine Ülker Tarhan. Ben metrelerce geride, bir elektrik direğinin altında "Allahım bir saldırsalar ne biçim de saldırırlar. Of çok pis saldırırlar. Acaba ne zaman saldırırlar?" diye havale geçiriyordum.


Kennedy Caddesi burası, birkaç metre önlerinde tomalar filan var. O gece, herhalde bu milletvekili desteğinin de etkisiyle polis saldırmamıştı, herkes olduğu yere oturmuştu, adeta Norveç'teymişiz gibi protesto edebilmiştik. Ertesi gece normale döndü tabii hayat, akreplerle kız çocuğu sıkıştırmalar, apartman bahçesine kadar kovalamalar falan.

Nereden nereye peheyyy. Emine Hanım'a diyorum, yoksa ben hala direklerin dibinde havale geçiriyorum.

Aşağıdaki fotoğrafta ortada oturan da CHP'nin İstanbul milletvekillerinden Melda Onur.


Melda Onur'un twitter hesabından aldım fotoğrafları, ne zaman böyle itiş kakış bir yerlere gittiğini görsem gülümsüyorum. Acayip mütevazi biri gibi geliyor bana. Ve yazıp söylediği laflar hep kafama yatıyor. Yani kendime "Ay biraz ırkçı galiba ama çok akıllı kadın" ya da "Of öküzün teki ama muhalefet muhalefettir" gibi açıklamalar yapmam gerekmeden beğeniyorum. İnsan, hayvan, dere falan ayırmadan her yere koşuyor. Bakın gene bir yerlere gidiyor, çantasını kucağına almış.


Ankara'nın vekil adaylarını pek bilmiyorum, öğreniriz herhalde. Dün youtube'da videoları karıştırırken Placebo'nun Rob The Bank'ini dinleyeyim dedim, hani şu videosunda kıyamet gibi Gezi referansı olan video.


Merhaba Barış Aydın, senden kurtuluş yok anlaşılan. Beyefendi belediye seçimlerinde de oturduğum ilçeden adaydı, olmadı. Şimdi de milletvekili aday adayı olmuş. Herhalde Çankaya seçmeni genç erkek, lastik gibi surat falan görünce dayanamaz, oyu basıverir diye hesaplıyorlar. Daha sms histerisi başlamadı, bir de bitmek bilmeyen sms yağmuru olacak. Cevap da yazılmıyor o otomatik mesajlara, nasıl iletişim kuracağız sayın vekil adayları?

Prensiplerimi herkese istisnasız çemkirmek üzerine inşa ettim ama hak da yemeyeyim istiyorum. Şu aşağıdaki fotoğraf çok güzel.


KK, insanı geren bir adam değil, bu çok aşikar. Ve evet, CHP ile ilgili gelişmeleri parti binasında yaşayan bir tekir kediden takip ediyorum.

Bir de Selahattin Demirtaş'ın şu kısa konuşmasını çok beğendim, güzel bir video yapmışlar hemen.



Haydi bakalım, ben de kendi çapımda seçim sezonunu böylece açmış olayım. Gideyim çamaşır asayım bari.

16 comments:

  1. Mor kravatı beğendiğini düşünüyorum hihihi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kravat çılgın bir mor hakikaten ama esas sağdaki oğlanın havasını beğendim :) Neresi burası acaba, bir bilen aydınlatıverse keşke.

      Delete
  2. KK ve arkadaslarinin fotosu cok sirinmis, o kedi zaten bir efsane :-))
    epeyce bir süredir secimlere inanmayan, politikadan tiksinen bir insan evladiyim. hangi görüsten, inanctan, etnik kökenden olursa olsun, zannederim tek ihtiyac dürüst, ahlakli, mütevazi, merhametli, biraz donanimli, insan gibi insanlarin o parlementoya girmesi de... bu nasil mümkün olacak bilmiyorum. bazen cok mu lazim devlet diye düsünmeden edemiyorum. herseyi feshedebilsek, daha mutlu yasamaz miydik...
    secim muhabbeti yapilacak kimse de yok zaten burada, anlatiyorum unutuyorlar, isimleri birbirlerine karistiriyorlar bi dahaki muhabbete kadar. daha bu sabah ugur mumcu vs muhabbeti yaptim bir arkadasa, o kadar anlattim, bak simdi gidip sorsam, kesin unuttu. :-)))
    selahattin demirtas sempatik biri, destekledigi teoriler (halkci söylemler) ve söyledikleri(hitabeti) güzel ama "nedense!" kendisine güvenemiyorum- burada detaya girmeyeyim.
    Yapisal olarak herseye muhalif hissediyorum, birilerini bir yerde cok övseler hemen elestirmek gelir icimden, birileri cok acimasizca elestirilirse de genelde arka cikarim..
    neyse, allah sehir merkezinde yasayan ve evinde televizyon olan dostlara sabir versin su sürecte.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Valla o kedi, bir süredir CHP ile ilgili en güzel şey diye düşünüyorum :) Ama hakkını yemeyeyim, canla başla çalışan CHP vekilleri de var, bizim takdir etme eşiğimiz de yükseldi sanırım, özellikle Gezi'den sonra.
      Çok doğru diyorsun, ideal parlamentoyu tarif etmişsin. Ben istiyorum ki küçük, radikal partiler de girsin, onlar da temsil edilsin. Ama herifler birbirlerini merdivenlerden yuvarlıyor, biz gene Kuzey Avrupa ülkesi vatandaşıymışız gibi kalıyoruz ortada, küçücük taleplerimiz bile bayağı turist kalıyor memlekette.
      Ahhahhaha acaba bir "ilişkiler haritası" mı yapsan, Türkiye'nin yakın dönem siyasi tarihini gösteren :D Duvara asar, laser pointer ile gösterirsin anlatırken.
      Demirtaş'ın söylemlerini, yaptığı muhalefeti ben de beğeniyorum. Hem daha çok genç, bakalım belki arkasını doldurur söylediklerinin. Dolduramazsa çemkiririz :) Bende de var aynı huy, biri çok övülünce kafam hemen eksik taraflarını bulmaya çalışıyor. Biri hırpalanıyorsa da üzülüyorum :) Herkese üzülmüyorum tabii, bazı insanlar gerçekten kötülüğün cisim bulmuş hali gibi.
      Ne çok oy kullandık yahu bu aralar, hepimize sabır hakikaten :)

      Delete
  3. Biraz evvel bir arkadaşım şehir şehir gezmişler de üzerimize biyolojik silahlarla birşeyler sıkmışlar gibi mutsuzuz dedi. Ben de hep yaş yaş diye geziniyordum buymuş mutsuzluğumun sebebi :)
    Umuyoruz ve canı gönülden diliyoruz son videodakini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay ne güzel tarif etmiş arkadaşın, hakikaten halimiz içler acısı ahahhaha ay sinirlerim bozuldu :)
      Valla söz verdi bir kere, elimizde video var, sözünü tutsun istiyorum ben de.

      Delete
  4. KK'dan önce insanın gözü ona bakıyor hakikaten :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay di mi? Oğlan, fotoğrafın kalbi olmuş resmen.

      Delete
  5. Bloguna 4.yorum bırakmaya çalışışım umuyorum bu sefer beni atmayacak sayfadan :)
    İç güvenlik paketindeki güvenlik kelimesini ne olarak algılıyor çok merak ediyorum güvenlik kelimesini de adalet kelimesi gibi içini boşaltmış oluyorlar ama moralimi bozmuyorum ceza yasaları sürekli değişiyor eylüle kalmaz bu paketi de değiştirirler.
    Tarhan 'ı Yarsav başkanlığından beri umutla takip ediyorum ama en sonki yeni parti kurma girişimiyle iyice sessizliğe büründü bu durumu canımı sıkıyor diğer canımı sıkan nokta ise en son paylaştığın video'daki adam ve adamın sesi. Neyse saygı duyuyorum .
    İlginç bir seçim bizi bekliyoooor :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa çok üzülüyorum yorum bırakmak böyle dertli olunca, bilmiyorum ki benden kaynaklı bir şey mi, düzeltebilir miyim acaba?
      E valla, 48 saat gözaltı gelmiş mesela. Zaten "terör suçu" deyip 48 saat tutuyorlardı. İşte terör örgütü sembolü olursa üstünde, paketleyip götüreceklermiş. Zaten canları isteyince puşi takan öğrencileri falan alıveriyorlardı. 15 senedir kazılara gide gele evde bir puşi kolleksiyonu birikti ki örgütün başı deseler aksini ispat edemem :D Neyse yani, o "güvenlik" lafının bizimle ilgisi yok sanırım, kendilerinden bahsediyorlar.
      Ben Emine Hanım'ı çok akıllı bulurum, hangi akla hizmet gidip parti kurdu anlamıyorum. Ama bir yandan da neden kurmasın, oturduğum yerden eleştirmek de çok saçma geliyor. Neyse zaten ben biraz liberal kalıyorum herhalde siyasi çizgi açısından Emine Hanım'la karşılıştırılınca, bu önümüzdeki seçimle ilgili en hayati şey HDP'nin meclise girebilmesi diye düşünüyorum. Girememeleri hepimiz için çeşitli şekillerde korkunç olacak gibime geliyor.
      İşini seven bir hakem gibi "Haydi bakalım, temiz bir karşılaşma olsun!" diyesim var ama biliyorum ki olmayacak, bunlar televizyonlarda konuşurken biz utanıp büzüleceğiz ahahhahha :D Hayırlısı olsun, ne diyeyim :)

      Delete
  6. Gene 12'den vurmuşsun. İşte tam da bu sebepten yarın kimse çıkıp bana "neden oy vermiyorsun Zihin" demesin. Eğer "muhalifler" oylamaya bile katılmıyorsa, ben ne anladım bu muhalefetten ? Sağlık bahaneleri, oturumların uzun sürmesi falan filan. Bu ülkede çok daha ağır sağlık sorunları olanlar inşaatlarda çalışıyor, madenlere iniyor. Hem de üç kuruşa ! Çok ciddi rahatsızlıklar dışında bahanesi olamaz bunun. Alt tarafı orada rahat koltuklarda oturulacak ve karşıt oy kullanılacak. Ne kadar zor olabilir ? Bol sıfırlı maaşların karşılığı bu mudur ?

    "Zaten geçecekti". Eğer bu mantığa sahiplerse, senin de bahsettiğin gibi bizler de iktidar şansı 0% olan, barajı geçme ihtimali bile olmayan muhalefet partilerine oy veriyoruz. "Zaten kazanamayacak yea" der oy moy vermezdik kaç seçimdir. Böyle şey olur mu.. Ama artık yeter. Cidden. "Son seçim" goygoylarından bıktım. Sormazlar mı o zaman "eh arkadaş sen de bu 'son seçim'e kadar nerdeydin, iktidar neden olamadın" diye ! Muhalefette ne hikmetse mücadele ruhu yok. Yerel seçimde olanları gördük. Sandıklara yalnızca gönüllü gençler sahip çıktı. Facebook ulusalcıları evde pineklerken.

    Bir de şu ayrışmalar nedir allasen ? Habire muhalefet partileri bölünüyor. Otobüs firmaları gibi Has-Bilmemne, Öz-Bilmemne şeklinde ufalanıyorlar. Çeşitlilik elbette zenginliktir ama pratikte bir getirisi yok. Tam tersi götürüsü var.

    Neyse. Kafanı şişirdim. Ben oy moy vermiyorum :/ Gelsin beni inandırsınlar iktidar olabileceklerine. Öyle gürültülü konvoylarla, afişlerle, renkli balonlarla falan olmuyor. 7 Haziran sabahı evimde schnaps içerek oy kullanmaya giden insanları seyredicem camdan. Akşam da sızar kalırım herhalde. Gene doldururlar sosyal medyayı "gidelim buradan"cılar. Öfff onlar da ayrı dert ya..neyse.

    Kudi-Koko bros.'a selamlar :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay Kudi ve Koko'nun oy kullansalar kime vereceklerini düşünüp eğleniyoruz evde. Kudi'ye karar veremedik bir türlü, acaba İzmirli olduğu için ulusalcı çizgide midir, yoksa Urla'da takıldığı kahvedeki amcalar gibi AKP'ye mi verir (O amcalara harçlık veriyor AKP, onlar da oy veriyor) ya da adını bilmeden etmeden nerdeyse Zazaca koyduğumuz için HDP'ye mi sempatisi vardır?
      Aylin Nazlıaka domine etmiş ortalığı. Kızılay'da bir bina boyu posteri var, bir tane de otobüs gördüm, KK ve kendi fotoğraflarıyla kaplı. Kuğulu Park'ı gördün mü son zamanlarda? Afişten göz gözü görmüyor ahahhahha :D
      Ay iktidarı falan geçtim, vekil dağılımı biraz insaflı olsun, iyi kötü herkes temsil edilsin bari. Bak tam bunu yazarken radyoda Jeff Buckley'den Hallelujah çalmaya başladı, zaten hava kapalı, bizim yüzümüz ne zaman gülecek? Ahahhahhah, hep dram, hep isyan :D
      Biz sabahtan oy kullanırız, akşama da geleneksel seçim sonucu toplaşması olur. Adeta Meclis gibi oluyor ev, küfürler, yükselen tansiyon filan. Bizde alkol oluyor tabii bir de :)
      Tam evde kitap okumalık gün bugün. Senin çocuğa da bizden çok selam :)

      Delete
  7. Ay lanet olsun idealist olmayan insana. Of dünya nüfusunun yarısı geberse keşke. Ben çok atarlıyım bu aralar. Hiç sükunetimi koruyamıyorum. Çok kibirli oldum herkesleri de aşağılayasım geliyor. Kötü bir insana dönüşüyorum herhalde. Bizim okulda da olaylar olaylar aman, vatanı milleti koruyorlar güya. Delleniyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben Ege'de lisans okurken solcu bir öğrenciyi tuvalette asılmış halde buldular. Kanında kloroform çıktı otopside. İki seneye zaman aşımına uğrayacak dosyası. Ali Serkan Eroğlu.
      Gene aynı sene, bizim fakültede bir kızı öldürdü herifin biri, sınıfı basıp. Kız, arkadaşlık teklifini reddetmiş. Bahçede çay içiyorduk, silah sesiyle birlikte binadan uzağa koşmaya başladık, sabahın körüydü. Herif akli dengesi yerinde değil diye rapor aldı, 1 sene yatıp çıktı. Dolanıyor İzmir'de, bir ara av malzemeleri satan bir dükkanda tüfek bakarken yakalamıştı gazeteciler. Onun da adını yazayım, Şefik Dağaçar.
      1997'de oldu bunlar. Burası hep bok gibi bir yerdi ama bak insan delirmeden 36 yaşına gelebiliyormuş, bunu düşünüp kendimi avutuyorum şu anda.

      Delete
    2. Sıkıştırmışlar toplaşıp üç solcu kızı metroda embesiller. Kızlardan birinin kolu kırılmış, tartaklamışlar. Hıyar dolu memleket.

      Delete
    3. Anca kızları sıkıştırırlar çünkü.

      Delete