May 15, 2015

(27) Rıhtımlar Üzerinde

Aslında en sevdiğim klasik film sorusuna 80'lerin Türk filmlerini yapıştırıp kaçacaktım, komiklik olsun diye değil, en sanatlısından en ayrobiklisine kadar severek izledim, izliyorum. Dün Sonik Hanımcığım yazdı, ben de öyle hissediyorum.

Sonra baktım gece iş bırakan Renault işçilerinin sayısı sabaha kadar binleri bulmuş, başka metal işçileri koşup gelmiş. Çok da film kültürü olmayan biri olduğumdan aklıma hemen Elia Kazan'ın 1954 yapımı dünya güzeli filmi On The Waterfront-Rıhtımlar Üzerinde geldi.


Marlon Brando'nun "Metod oyunculuğuysa aha metod oyunculuğu" diye ağzımızı burnumuzu kırdığı, mayfalaşmış sendikayı ve işçilerin halini anlatan, 8 Oscar ödüllü Rıhtımlar Üzerinde. Seyredeli de çok oldu, şu sahneyi koyayım aşağıya; Marlon, mafyöz sendika başkanına bağırıyor, "Sen hiçbir şeysin!"


Yönetmen Elia Kazan'ın Kayserililiği, ispiyoncu mudur değil midir filan diye devam etmek isterdim yazıya ama bir oturdum mu kalkmak bilmiyorum kompüterin başından. Renault saat 14:00'te açıklama yapacakmış, işçilerin lehine olur umarım. Ben bile uyandım sınıf mücadelesine, darısı şişman patronların başına.

3 comments:

  1. ay ben bi' izleyeyim bunu, pek hoş, güzel gibi.

    bi' de şunu gördün mü daha önce? izledikçe ben de kendimle hesaplaşıyorum, hayatı falan sorguluyorum. öyle böyle değil.

    https://www.youtube.com/watch?v=WSUkeO4Nu7c



    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de yapıyorum böyle hesaplar, benimkiler daha küçük ölçekli. Önümde takvim var, günleri sayıyorum, işleri bölüyorum, darlanıyorum.
      Yalnız bu senin videodan bir girdim, şuralarda buldum kendimi, tekrar tekrar seyrediyorum.
      https://youtu.be/GGLPrWE8uqw

      Delete
  2. ahahhahahhaaha bayıldım gülmekten

    ReplyDelete