October 30, 2015

En Güzel Seçim Çalışması

Özcan Purçu geçen seçimlerde CHP'den İzmir milletvekili seçilmişti, herhalde yine İzmir adayıdır. Çok sevinmiştim meclise girmesine. Purçu'nun şu fotoğrafları haftalardır gördüğüm en güzel şeyler.




(Bu yazıyı yazdıktan iki ay kadar sonra fotoğrafları çeken Mehmet Osman Çetiner aşağıya nazik bir yorum bıraktı, hem beni sevindirdi hem de bu dünya güzeli fotoğrafları sahipsizlikten kurtardı. Bir kere daha ellerine sağlık.)

1 Kasım seçimleri için öyle geçen seferki gibi kampanyalar filan yok pek, kaç gündür sokaktan sadece bir tane DSP arabası geçti, başka da kimse geçmedi. HDP'nin şarkısı kafamıza yapıştı, barbar kocam iyice Anadolu rock hale getirip öyle eşlik ediyor, "HIĞĞĞĞİNAADINAOOOAAĞĞĞ". Olmasın zaten kampanya mampanya, kimse hal kaldığını zannetmiyorum, kendi adıma el çırpıp eşlik edecek bir durum da görmüyorum.

Özcan Purçu'ya bol şans, size de güzel bir cuma dileyerek babamın vaadettiği mercimek çorbasını içemeye gidiyorum.



19 comments:

  1. Replies
    1. HOAAAĞĞĞĞ BUĞDAAAY BAŞAKLARIAAAĞĞĞ
      YARİMİN KAŞLARIAAAAĞĞĞĞ
      ELLERİAAA NASIRLIAAAĞĞĞĞ
      Ben alıştım kaç senedir ama toplum buna hazır olmayabilir.

      Delete
  2. :))) Anladım ben bu adamın kim olduğunu ama girip girmediğini takip etmemiştim. Demek girmiş. Ne güzel. Fotoğrafın tamamı çok güzel.
    Sevgiler Fermina :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Girmişti, bayağı üst sıralardan adaydı yanlış hatırlamıyorsam. Gene girer umarım.
      Çok güzel bir seri olmuş di mi?
      Benden de sevgiler, öpüyorum çok :)

      Delete
  3. Esat'ın müzmin Vatan Partisi araçları ve stantları ne olacak merak ediyorum valla. Ne zaman yolum düşse 10.Yıl Marşıvari şeyler çalıyor dört yanda. Neyse ki oradan taşınalı çok oldu. Bizim evin oradan da sadece bir kez Saadet konvoyu geçti ama saadeti bulamadım ne yalan söyleyeyim ya :p Geçen oturdum hiç üşenmeden Vatan'cı arkadaşın fikrini değiştirmeye ikna ettim. Umarım başarmışımdır. Zor bir seçim olacak. Her bir oy mühim. Normalde seçimleri boykot etmek bana her zaman daha akılcı gelmiştir fakat şu son iki seçimdir deli gibi çalışıyorum insanlar oy versin diye. Ve çevremdeki "sol"un Vatan'a kayma durumu beni şaşırtıyor ziyadesiyle. Keşke İsviçre gibi bir yer olsa da ben de oy moy vermesem. Bu varlık yokluk savaşları yüzünden gönülsüzce partilere oy vermek beni rahatsız ediyor. Neyse ya, güzel bir pazartesiye uyanmak dileğiyle..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah evet, keşke İsviçre olsak da bari oy verdikten sonra bir dahaki seçime kadar hayatımızdan çıksa, bakanların adını ezberlemek zorunda kalmasak, kim olduklarını bilmesek. Yani Vatan Partisi'ne verene kadar MHP'ye neden vermiyorlar anlamıyorum, sadece emperyalizm filan diyor diye aklını kaçırmış bir adamın peşine nasıl takılıyor millet, valla çok acayip.
      Bizim buralara kimse gelmedi, broşür mroşür de yok. Eskiden TGB'li çocuklar gelirdi, onlar da yok. Unutulduk. Ya da nasıl olsa hep CHP çıkıyor diye üşeniyorlar gelmeye. CHP de gelmiyor :)
      Bütün kalbimle ben de aynı şeyi diliyorum, güzel pazartesi, haydi bakalım.

      Delete
    2. "Soykırım iddialarını tek başına çökertti helal olsun valla"ymış gerekçeleri, merak ettim sordum yani. İlginç. Dediğin gibi bari mhpye falan versinler de en azından tutarlı olurlar :D
      Pazartesi sabahı bu şarkıyla uyanacağız güne; https://www.youtube.com/watch?v=lFvU1DOZlzw
      Blogumda da yazdım şimdi, umarım herkes vicdanıyla sandık başına gider. Daha fazla istikrar yol tren uçak goygoyu duymak istemiyorum. Başkentin göbeğinde yüz insan havaya uçuyor, ama istikrar var öyle mi.. Ha tamam. Dolar uçmasın ama insanlar havaya uçabilir. Normal yani. Hıı tamam.

      Delete
    3. Aklıma şu fotoğraf geliyor Doğu Perinçek deyince:
      http://red.web.tr/wp-content/uploads/DD.jpg
      Ah şarkı çok güzel, sözlerinin İngilizce çevirisini buldum, çok güzel. Dinliyorum şimdi.
      Sabah bir istikrar videosu seyrettim, bir sürü insan aynı metni okuyor, içlerinden Esra Erol, Doğuş, Niran Ünsal, Yavuz Bingöl ve Şafak Sezer'i tanıyabildim.
      Yaa yüz insan öldü ama hep sendikacı,küçük sol partili ve yer yer Kürt oldukları için etkisi ancak dolarımızı biraz sarsacak kadar oldu. Bak Melih Gökçek dün gece anket yaptı twitter'da:
      https://twitter.com/06melihgokcek/status/660209849838489600
      Ne kadar da eğleniyor insan kılıklı lağım.

      Delete
    4. Yere düştüm fotoğrafa bakınca.
      Çok güzel değil mi şarkı, benim de en çok sözleri hoşuma gidiyor. Kendisi "afedersin Ermeni" ama şu dünyada onun kadar hisli şarkı söyleyen birisi daha yok. En güzel zamanlarda da en kötü zamanlarda da yanımdadır şarkıları. Allah uzun ömürler versin. Geçen bir açıklamada bulunmuş. "Yaşananlar olmasaydı, dünyanın en büyük Türk şarkıcısı olacaktım" demiş. Valla hiç sanmıyorum ben. Zamanında Pavarotti için bile sesi yetersiz demiş bir milletiz. Aznavour dayı en fazla konservatuarda hoca falan olurdu. Güzelim sesinden de kimse faydalanamazdı böylece. Niye böyleyiz ya..
      Şimdi Aznavour'dan Yavuz Bingöl'e geçiyorum lütfen televizyonunuzun ayarlarıyla oynamayın. Hadi diğerleri neyse de napıyor bu Yavuz Bingöl allasen ?
      Değil yüz, yüz bin kişi de ölse kıymeti yok birilerinin gözünde. Nasılsa ölenler gezici, ateyizz, ermeni, yahudi, süryani, kürt, solcu, alevi, şii, mehapeli, cehapeli, sendikalı, paralel, lobici vs. Yazık günah be. Hepimizin insan olduğunu bunlara nasıl anlatabiliriz ki ? O beğenmedikleri, yaftaladıkları insanların da bir ümitlerinin, aşklarının, annelerinin babalarının, korkularının olduğunu nasıl anlayacaklar ? Evet temel soru bu; anlamak. Anlayamıyorlar. Anlamak istemiyorlar. Hepimizin insan olduğunu anlamıyorlar. Lafa gelince Hava anamız Adem babamız. Ama onların çocuklarının havaya uçması her ne hikmetse dolar istikrarından daha kıymetsiz. Ben de bunu anlamıyorum.
      Twitterı kullanmıyorum. Bu tivite de şöyle bir baktım. En iyisi birşey dememek. Bir şarkı daha açayım ben en iyisi.

      Delete
  4. Çok güzel bir fotoğrafmış , sana şimdiden afiyet olsun canım

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di mi, insan bakınca seviniyor fotoğrafa :) Çorba içmedim, simit yedim :)

      Delete
  5. nasilsin Fermina'm! iyi ol... her yara kapaniyor inan bana. acisi hafifliyor en azindan. öldüm yeniden dirildim diyip yasaniyor. iyi birine benziyor Özcan Purcu, duymamistim daha önce. Keske siyasi partileri komple kapatip, dogrudan halkin sectigi adaylarla secime gidilse. zira halkin ideolojiler pek de umurunda degil sanirim. minik ege kasabalarinda belediye baskaninin partiden bagimsiz kisi olarak secilmesinden biliyorum. Su partidenmis ama olsun, güvenilir, caliskan biri diye veriyorlar insanlar oy. biktim siyasetten, savastan, insanlari su fikirlerden bu fikirlere kiskislamak icin yapilan kampanyalardan. insan hayatina, dogaya, yasama saygi olsun istiyorum, insanlar dürüst olsun, kavga gürültü olmasin, cocuklar savasla degil, huzurla büyüsün istiyorum. cok bunalirsan cik gel buralara bir kac gün, ben seni iyilestirir geri gönderirim. gecen haftasonu istanbul'dan arkadas geldi, istanbul'la ilgili birsey konusmasini bile yasakladim burada... ise yaradi. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. İyiyim ya, valla fena değilim. Of ne güzel olurdu yalnız gerçekten gelsem 2-3 günlüğüne. Gerçi bazen de "Bizim suçumuz ne?" diye ağlıyorum medeni memleketlerin sokaklarında :) Orta Doğu maceraları insanı aptal ediyor. Temmuz başlarında gelmeyi planlıyorum, bir arkadaşımın gecikmeli düğün partisi var Bavyera'nın bir yerlerinde. Ben sadece partiye gitmek istiyorum, Şafak araba sürerek gitmek istiyor, bu yüzden şu anda hiçbir şeyimiz belli değil.
      Bakalım ne olacağız önümüzdeki yıllarda. Valla şu anda halk doğrudan aday seçse de bir bok olacağımızı zannetmiyorum, seçim sonuçlarına gücendim ben de ahahhahha ay sinirlerim bozuluyor düşündükçe :D Kızlarla kısırlı, patates salatalı filan sofra kurduk seçim sonuçlarına bakacağız diye. Kediler koşturuyor evde, heyecanlıyız derken daha kısırı bitiremeden seçim bitti. Kös kös evlerimize dağıldık.
      Ay neyse, ne varsa önümüzde onu yaşayacağız. Kısmet :)

      Delete
  6. Fotoğrafları görünce hislendim birden, gözlerim doldu.
    İyi ki paylaşmışsınız. :)
    Sevgilerimle.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ama hakikaten son zamanların en hisli fotoğrafları gibi gelmişti bana da bunlar. İnsanın bağrına basası geliyor :)
      Bizden de sevgiler, selamlar.

      Delete
  7. Bu fotoğrafları çeken kişi olarak yorumunuzdan büyük memnnuniyet duydum. Teşekkür ederim. Mehmet Osman Çetiner.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay nasıl sevindim şu yorumunuza anlatamam! Elinize sağlık, gerçekten çok güzel fotoğraflar, bir kere de size söylemiş olayım :) Şefkat ve iyilik fışkırıyor, baktıkça mutlu oluyorum, umut veriyor. Üstelik sadece bana değil, gören herkes aynı şeyi söylüyor. Biz size teşekkür ederiz :)

      Delete
  8. Yeniden merhaba, bu fotoğrafa güzelliği yansıyan Özcan Purcu Bey'e de teşekkür etmek gerekir sanırım. Bu fotoğrafları cektigimde danışmanı olarak görev yapıyordum. Şimdi asıl mesleğim olan öğretmenliğe döndüm. Eğer mail adresinizi benimle paylaşırsaniz serinin tümünü gonderebilirim. Çok sevgilerle. Mehmet Osman Çetiner.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Özcan Bey'in iyi kalbinin de farkındayım, meclise girmesine sevindiğim bir avuç insandan biri. Mail adresim şu: patlakmisirprensesi@gmail.com
      Çok teşekkür ediyorum şimdiden, gerçekten çok sevindirdiniz beni. Selamlar, sevgiler.

      Delete