September 30, 2016

(5) Kainatın Aynasıyım Madem Ki Ben Bir İnsanım

Ay 5. güne geliverdik, bugün için bize ilham veren şarkı sözü yazmamız icap ediyor. Bütün sorulara şuradan ulaşabilirsiniz, hala geç değil. Bakınız Leylak Dalı bir oturuşta yarıladı şalanjı.

Önce şunu koyayım:


Yani ben de farkındayım, aylar öncesinin esprisini süründürüyorum ama hala gülüyorum, naapiyim. Neyse, şarkı değil, bir deyiş ve bana çok ilham veriyor.



Erdal Erzincan'ın yorumunu da beğeniyorum (Kalan Müzik'ten çıkan "Alevilere Kalan II"de var) ama ilk ağızdan dinleyelim istedim. Mustafa Ceceli şeysine hiç girmiyorum, o oğlan bana bozuk muhallebi gibi geliyor. Zaten bu toprakların sözünü Ceceliler değil Aşık Daimiler söylüyor, mirası onlar taşıyor. Ben de bütün samimiyetimle ve temiz bir kalple dinleyip benden sonrakilerin benim bıraktığım yerden alıp devam edeceğini umuyorum. Bu deyişte vücut bulan şey, sahip olduğumuz en önemli şey. Bizi buralı yapan, buraya bağlayan şey. Yoksa toprak, dünyanın her yerinde aynı toprak.

Bir yandan da öğreniyorum, öğrenmek de çok mühim. Bilmek çok mühim. Hayat çok mühim.
Dört elle arkadaşlar, dört elle sarılarak; "tırnak ile, diş ile, umut ile, sevda ile, düş ile". Valla öyle.

6 comments:

  1. Ahahahaha resim akışıma düşünce dedim Ferminaanım geldi :D Hiç eskimeyen espri gerçekten. Ve hala da o resmi kullanıyorlar.

    Niye bilmiyorum 1 haftadır gülüyorum.
    https://twitter.com/profdryalcin/status/766697354489626624
    Bir de bu kayda Perinçek sesiyle mix eklenmişi var. Paylaşmıyorum, çok fena :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay ahhahhahah :D Bir de sessizce "O kim hocam?" ahahhaha ay ağladım :D Mixi de buldum, dinliyorum şimdi.
      Ay hiç istemiyorum eskisin bu resim :D Zaten unutmaya fırsat yok, hakikaten hala her yerde, haklısın.

      Delete
    2. Aaaa Perinçek sesi meğer ailemizin en sevdiği televizyon itişmesiymiş ayol ahahhaha ay sinirlerim bozuldu :D "Terbiyesiz!" "Aaaaa bak?" "Ahlaksız adam!"

      Delete
    3. Benden gizli arkadaşlar toplanınca: "Ah! İşte büyük kulüpte eğleniyorlar. Ah!" ahahahaha benim gene sinirim bozuldu Fermina :D

      O mixte gitar solosunun ertesinde Perinçek giriyor, "Abdülhamit'i savundun (SAVUNMADIM)" :D :D Offf. Cidden o tartışma internet fenomenine döndü yıllar sonra.

      #BazenSadeceHayalEdersin

      Delete
  2. bilmem biliyor musun bak sabahat akkiraz'ın şahı merdan'ını bul dinle. yüksek enerjisiyle bana alevi müziğinin welcome to the jungle'ı falan gibi geliyor. ama aç sesi aç! :) öptüm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahhahhaha ay ne güldüm :D Dinledim şimdi, hak verdim hemen. Bana da gene Sabahat Akkiraz'ın söylediği Medet Ya Ali biraz Pearl Jam'miş gibi geliyor :)
      Ben de öptüm!

      Delete