October 1, 2016

(6) Ay Bilmiyorum Ben

"Dünyada değiştirmek istediğimiz 5 şey" yazıyoruz bugün. Bu, benim bu soruya cevap veremeyen halim. Birkaç sene önce olsaydı güzel güzel yazardım, bugünkü halimden iyi bir şey çıkmıyor. Birkaç sene önceki halim de şu anda düşününce biraz şuursuz geliyor zaten.

Dünyada hiç kimsenin içi yanmasın isterdim. Kenarına ilişik vaziyette yaşadığımız Orta Doğu, iç yanmasının, yürek yarasının icat edildiği yer bence.

Bilmiyorum yanmayalım diye tam olarak neleri değiştirmek lazım dünyada, iki ayağımızın üzerinde doğrulduğumuzdan beri şiddet var. Doğrulmadan önce de vardı kesin. İçimizde var yani. Küçük ölçekte, global ölçekte, bütün bu boku biz yarattık. Dünyanın düzeni değişsin isterdim mesela ama düzenin parçaları gene biz olacağımızdan değişen düzenden de hayır gelir mi bilmiyorum.

Velhasıl cevabı bilmiyorum, işin kötüsü bu güzel cumartesi günü hayal bile kuramıyorum. Hepimiz terketsek burayı, bence çok güzel kendine gelirdi dünya. Bu kadar düşünebildim.

O arada sarıkafa camdan uğrayıp şunu bıraktı:


Bir süredir "Nedir yahu bu kinoa?!" diye tepiniyordum, arkadaşlarım sabırlı ve tatlı insanlar oldukları için kah uzun açıklamalarla kah lafı değiştirerek idare ediyorlardı. Sarıkafa böyle bir denklemle çıktı işin içinden. Hemen haşlayarak anlamaya çalışacağım Minoa'yı. (Dokunarak anlamak, haşlayarak anlamak, var bunlar hep hayatta.)

Karamsar ve suratsız blog komşunuz olarak iyi günler diliyorum. Aslında hava filan güzel dışarda.

6 comments:

  1. Ay ben de aldım bu naneden, almayaydım da konsept dışı mı kalaydım ama henüz torbasında dolapta duruyor. Önce sen haşla, sen başla, ben arkandan geleyim, kötüyse yemeyim, ay kendimi seveyim. Bak bir nevi şiir yazdım. Kıymetimi bilmiyorsunuz derim de başka bir şey demem, küstüm gidiyom.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haşlamaya başlayamadım,
      Hafta sonu evde duramadım,
      Dün gece siyez bulgurundan pilav yaptım,
      Dostlar beni hatırlasın.

      Delete
    2. Ah kendimi seveyim herkesi şayir yaptım :) Siyez bulguru ben de aldım, dolapta duruyor. Bir şey yapmasam da olur, evi zengin gösteriyor ahahaha :) Sana badem yollayacam bir ara, onu haşlamadan yiyebilirsin :)

      Delete
    3. Şiyir yazan şayir oldum :D Siyez bulguru çok güzelmiş, iri iri, ağzıma yüzüme sürerek yedim valla.
      Yolla Leylak Dalı,
      Bademleri yolla,
      Kış soğuk geçecekmiş,
      Aman dizleri kolla.
      Mani de yazabiliyorum, bari çıkıp bir saz alayım, allah bilir türkü de besteleyebiliyorumdur :D

      Delete
  2. Fermina ile Leylak Dali
    Atisirlar tatli tatli
    bunlari okuyan blogcular,
    çok balli:))) ... hihi. oldu gibi be, var bendede bir seyler, ugrassam cikar gibi:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bence beraber turneye çıkıp memleketi dolaşalım. Enstrüman çalan birini bulmak lazım, böyle kuru kuru olmaz.

      Delete