January 18, 2017

(2) Dertli Gönüller

İkinci gün için kalbimi kazanmanın beş yolunu yazacağım, dünden beri düşünüyorum, o kadar düşünmeyi gerektirecek bir durum yokmuş aslında.

1. İncelikler. Birinin beni düşünmesi, bir küçük jest, bir ucu yanık mektup, mektuba çizilmiş bir köy manzarası, "Sen bunu beğenmiştin" diye yollanan bir oje, kargo pakedinden çıkan kitaplar, berem yok diye ağlaşınca örülmeye başlanan bir bere. Böyle şeyler.

2. Merhamet. Hatta MERHAMET ULAN, MERHAMET!! Ağaca, çocuğa, hayvana, birbirimize merhamet. Beş maddeye gerek bile kalmaz aslında, sadece bu olsa yeter, daha da nasıl kalp kazanılır bilmiyorum.

Sabah sabah şunu gördüm. Öyle hayvanlı internet sitelerin paylaştıklarında olduğu gibi kalpleri ısıtan müzik yok, profesyonel ve havalı bir video değil ama karnı doyan tilkiler var. Bir tabak kendilerine, bir tabak da tilkilere kavurma ısmarlayan kamyon şoförleri var.



Biraz da sanki Nuri Bilge Ceylan havası var videoda, ay neyse.

3. Kahramanlıklar. Küçük kahramanlıklar, büyük kahramanlıklar. Yolda düşen birini kaldırmaya koşanlar, su kanalında mahsur kalan köpeği çıkaranlar, inatla direnenler, hayatını mahvetme pahasına doğru olanı yapanlar.

Fethi Sekin.


İçime sinmiyor böyle burada bahsetmek ama sesimi en azından bir avuç insana duyurabildiğim başka mecra yok ve hiç aklımdan çıkmadı Fethi Sekin. Kimselere duymadığım bir saygıyla anıyorum. Sadece 2 hafta geçmiş üzerinden, aman yarabbi, yolda çevirip sorsalar "Başka bir hayatta yaşandı her şey" diye cevap verirdim. Canına yandığımın memleketi.

4. Yaratıcılık. Mesela haftalarca yazdığım acı ve keder dolu mesajların, olanı biteni anlatmalarımın kısa bir grafik öykü olarak bana geri dönmesi.


Böyle bir arkadaşım var dünyanın öbür ucunda.

5. Samimiyet. Tarif edemeyeceğim galiba samimiyeti. Bir şey söylerken aslında başka bir şeyi ima etmemek mesela. Çünkü benim çok kafam karışıyor o zaman, inme iniyor, nasıl davranacağımı bilmiyorum. Ama karşı tarafın içi dışı bir olunca hemen çok seviniyorum.

Sokağa çıkacağım bir saate, şimdiden çok üşeniyorum. Çıkınca da hoşuma gidiyor. Ne bitmez yıkanmak istemeyen ama banyoya girince sudan çıkmak bilmeyen çocuk lanetiymiş öff.


12 comments:

  1. Birbirimizin kalbini kazanmak çok kolaymış yav, al bendekileri, ver sendekileri, kazansak mı ki :))))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Win-win diyor galiba bu duruma ejjnebiler :D

      Delete
  2. Bir Zamanlar Anadolu'da filmi gibi hakikaten :D Tilkiyi de listeme aldım.

    Kahramanlar ve iyi insanlar bence de unutulmamalı.

    Obama da giderayak liberallere şirin görüneyim diye Manning'in cezasını indirmiş. Bugüne kadar neden bekledin peki?

    Samimiyet önemli. Bu sayfada yazılanlar da samimiyet dahili içinde :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Valla yaban hayvanı, böyle dışarıdan müdahale iyi bir şey midir bilmiyorum ama aç hayvanlar belli. Kavurma yemeye inmezlerdi öbür türlü. Ne oldu şimdi liste; meyve yarasası, rakun, tilki. İyi bir yere doğru gidiyoruz bence :)
      Bence de bugüne kadar niye bekledi, iki kere intihara kalkışmış içeride Manning. Neyse artık, zararın neresinden dönülse kardır hesabı, çıksın yeter ki.
      Samimiyetler karşılıklı efendim :D

      Delete
  3. Mina telefonunu Kudi yuttu sanırım. Beni ara Şalanjınızı trollicem çok kıskandım hasedimden uçuğumu kemiriyorum şu an imza Birgül

    ReplyDelete
    Replies
    1. Şarja taktım biraz önce telefonu, birazdan her türlü gıybete ve trollemeye hazır olucam. <3

      Delete
  4. ilk olarak mina seni çok seviyorum!

    ikincisi de okurken sanki kendim yazmışım gibi hissettim inanır mısın? ve bu ilk kez olmuyor, hatta bazen bir şey hakkında yazıyorsun, sonra gelip onu okuyorum ve kendim yazmışım gibi içimin yağları eriyor. özellikle de memleket meseleleri ile ilgili şeylerde (seninle buralarda tanıştığımız ilk günden beri) burada okuyup da "aa yokk ben böyle düşünmüyorum." dediğim hiçbir şey olmadı. ve tüm bu ortak fikir ve hislerimizi sen zaten olabilecek en güzel, en anlamlı, en sade ve en derin şekilde ifade ettiğin için anlamsız bir şekilde mutlu oluyorum.

    ayyhhhhhh tutmayın gaza geldim öpüjeeeeemmmmmm!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay iyi ki başlattın bu şalanjı, ihtiyacım olan bütün sevgiyi ve şefkati şu anda depoladım sanırım yihhhhuuu! <3
      (Blogger'a doğru dürüst kalp koyabilme şeysi gelsin.) (Çünkü ben de seviyorum.)
      Bizden çok var (Oooooo rober hatemooooooo) valla bak, kalabalık bir insan topluluğuyuz, bu sebeple umudum var hala.
      Lütfen öp :D

      Delete
  5. Bütününde o kadar sıcak bir yazı ki kalbimi kazanmanın beş yolu başlığını unuttum ve bir deneme, bir hikaye gibi okudum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaa teşekkür ederim, aslında boksuratlı biriyim, nasıl oluyor ben de bilmiyorum :D

      Delete
  6. Yazdıkların o kadar doğru ki , bazı şeyleri gerçekten çabucak unutabiliyoruz , bu cellinc güzel bir şey oldu ya :) öperim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Unutmanın bütün kabahati de bizim değil, yas tutacak zaman bırakmıyorlar.
      Çelınc iyi oldu hakikaten :) Ben de öpüyorum çok <3

      Delete