January 20, 2017

(4)Tadelle Var

Dün girdim Gratis'e ve tek parça halinde çıkmayı başardım. Aman yarabbi. İçerdeki müşterilerin kalabalığı ve gözü dönmüşlüğü bir yana bu indirimin ne kadarı gerçekten indirim, ondan da emin değilim. Her zaman aldığım 18 liralık şampuanın üzerindeki etikette 21 liradan 18'e düştüğü yazıyordu mesela. Halim yoktu kasaya gidip "Bu şampuan hiçbir zaman 21 lira olmadı, alay mı ediyorsunuz?" diye çemkirmeye. Zaten bir kadın, ucuz bir ürünün etiketini söküp pahalıca bir ürüne yapıştırmış, kasada kavga vardı. Herkes adına utandım orada beklerken. Yahu zaten ucuz parfümeri dükkanı, bu nasıl bir manyaklık?

Gratis'in indirim günü kaosunu meclisin dün akşamki haline bağlayacağımı sanmış olabilirsiniz, vallahi bağlamayacağım. Buradan bakınca, aynı apartmanda komşu olsak kapısının önünden parmaklarımın ucunda hızlıca geçeceğim kadınlar görüyorum. Ne Aylin Nazlıaka'nın uzun vadede bir boka yaramayan DEVASA jestleri ne de şu öbür kadının (üstelik bir de adamın birinden işaret filan alarak) ortalığı tekme tokat içinde bırakması, gene bir gram akıl fikir yok ortada.

İyi ki bağlamadım. Ay neyse, şalanjı şaapayım ben, dördüncü günde etrafımdakilerin hangi sorunların çözümü için bana geldiklerini yazmam gerekiyor.

Valla bana kimse gelmiyor, genelde ben onlara gidiyorum sorunlarımla gibi bir his var içimde. Sorunlarım da yok benim zaten, "HIIIAAAAĞĞĞĞ NEFRET EDİYORUAAAM!!" demeye gidiyorum, işte çay filan içiyoruz bir yandan. Bir saniye, ben 1-2 telefon görüşmesi yapıp sorayım hemen.

Ay yok, elle tutulur cevaplar alamıyorum, üstelik bunu sorarken bile gene araya kendi derdimi sokmayı başardım. Yani mesela "Bana aşk dertleriyle gelirler" diyemiyorum çünkü ben çok sinirleniyorum o aşkın dert yaratan tarafına, "AY BEN ÖLDÜRÜRÜM BU HERİFİ!" diye başlayınca da bir yere varamıyoruz. Doğru yöntem bu değil, oturup dinlemek lazım, sakin olmak lazım. Neticede iki kişi arasında yaşanan şeyler bunlar, gene o iki kişi çözüyor ya da çözemiyor. En zayıf olduğum yer burası.

İşte geri kalanı normal hayat sorunları; ufak tefek şeyler, manyak insanlara maruz kalmalar, çok çabalamalar ama karşılığını alamamalar, verilmesi gereken kararlar. Ben böyle sorunların kesin çözüm mercii değilim ama oturup dinlerim, desteklerim. Arkadaşlarımı her zaman ve her koşulda desteklerim.

Şunu taa ne zaman Gediz yollamıştı, ben bakkalmışım:


Müessesemizde her türlü varoluşsal ve ilahi sorunlarınıza kesin cevaplar mevcuttur. Şikayetinizi bize, memnuniyetinizi etrafınıza meh meh meh, hadi gittim ben.

8 comments:

  1. Ben bağladım valla, zira çok benzer bir durumdu ve uluorta yazamadığım şeyler de vardı. Akşam bir de benzeri daha büyük bir sahnede yaşanınca başımı alıp kuzey kutbunda bir igloda ayularla yaşamak istedim. Fakat yenilerde İzlanda'da geçen bir kitap okudum, orası da çok karanlık, çok soğuk, çok yağmurlu ve çok sıkıcı. Şeytan azapta gerek otur oturduğun yerde dedim :)Aylin hanım hakkında tam da düşündüğün gibi düşünüyorum, bir ara da pabuç mu fırlatmıştı netmişti?
    Niye yav ayrıca arkeolocik sorunlarımızı ve bilumum Urfa meraklarımızı sen gidermiyor musun? Ama bir müze gezdirmedin, alacağın ossun :)Bu arada bugün bir yerlerde okudum, şu Yahudi Mahallesindeki ev boyayan gencin sergisi varmış biryerlerde ama nerede unuttum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fırlatmıştır pabuç, hatırlamıyorum. Cumhuriyet tarihinde gıybet sebebiyle partisinden ihraç edilen ilk milletvekili de olabilir ayrıca, gözlerimi deviriyorum şu anda.
      Ay müzeye gidip hazırlanamadım bir türlü, şimdi de dışarı çıkmaya üşeniyorum hava çok soğuk diye. Hazırlanmadan da gezdiririm aslında ama şu orta bölümdeki Geç Hitit duvar kabartmalarını çalışayım dedim hep, Gılgamış Destanı filan, hiç hatırlamıyorum. Oralara gelince ezber yapmamış çocuk gibi boynum bükülmesin diye :D
      Metronun ordaymış galiba oğlanın sergisi, ben de gördüm bir yerlerde. Dur bakıyım bi daha, resim almaya niyetliydim di mi ben? Kalkayım gideyim bari.

      Delete
  2. Yazıdan nereye bağlayacağım şaşacaksın ama diş macunlarına galiba zam falan gelmiş. En son 15 liraydı şimdi 20 lira. İndirim kovalayacağım. Başka çaresi kalmadı artık -_-

    ReplyDelete
    Replies
    1. O kadar uzun zamandır ben almadım ki en ufak bir fikrim yok kaç lira. Aman yarabbi 20 lira çok pahalı yahu?!

      Delete
  3. Kendine haksızlık ediyorsun. Benim bütün saçma sapan sorunlarımı büyük bir sabırla dinliyorsun. Salak aşk acılarım da buna dahil. Çözüm önerilerin çok basit ama çok yerinde: "Kurtar kendini bu insanlardan, herkesten yeterince nefret edince çözülecek" :D
    Seni seviyorum iyi ki varsın <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet, o fak dis şit seviyesine gelmeni çok arzuluyorum, herkes için bunu arzuluyorum. Ben da seni seviyorum <3

      Delete
  4. Paylaşımınız etkileyici İlk önce teşekkür ederim :) Son kısmı Efsane olmuş gülümseyerek okudum... Biraz alışveriş konusunda Detokstayım Çok fazla alamıyorum :) Arkadaş için girdiğimizde Kılıç kalkan ekibini bekliyordu Gratis :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay o kılıç kalkan ekibini The Balm standının önü açılsın diye içerden bir müşteri gizlice çağırır :D Bu bile olabilir yani, hiç şaşırmam :)

      Delete