January 24, 2017

(8) Ay Yooo! / Kısa Animasyon / "Gazetecine Mektup Yaz"

Şalanjımızın 8. gün sorusu şöyle, "Bir dahaki hayatında kim olmak isterdin?"

Bütün umudumu bu hayatı ecelimle sonlandırıp toprak olmaya bağladım ben, bir hayat daha istemiyorum. Çok uzun, çok yorucu, çoğu zaman çok manasız; üstelik bundan sonrası kuraklık muraklık. İklimsel felaket senaryolarını seyredip seyredip "İyi neyse, biz görmeyeceğiz en azından" diye birbirimizi onaylıyoruz barbar kocamla.

Zaten düşünüyorum da, 3 yaşında kafa üstü kuma atlamakla başlayan maceramda buralara kadar nasıl geldim ona da şaşırıyorum. Resmen yangın çıkınca kaçacağına durup yangına bakan insanım. Çok ısrarcı olurlarsa bir hayat daha vermek konusunda, bana değil insanlığa faydası olacak birine versinler. Beni de bıraksınlar ot olayım, çiçek olayım, ağaç olayım.

Anlaşmamız bu şekilde diye düşünüyorum, böyle düşünmekte bir tür huzur buluyorum. Tekrarlamak fikri, sonsuzluk fikri beni bunaltıyor. Ha vampir olacaksam bakın o olabilir. O zaman da allah bilir Jim Jarmusch'un Only Lovers Left Alive'ındaki Adam olurum ve sonsuza kadar sürecek bir depresyon içinde insanların eblehliğinden şikayet ederim. Gene ne insanlığa ne vampirliğe bir faydam olmaz.

Güzel bir kısa animasyon seyrettim biraz önce, siz de görün istedim:


BOLES from Spela Cadez on Vimeo.


Bir de mektup kampanyası var, şuradan okuyabilirsiniz. Şu anda dışarıdan gelen postalar teslim edilmiyor; buna tepki olarak ne kadar çok mektup yollarsak o kadar iyi, belki aşarız bu tecridi diye düşünmüşler. Ben Ahmet Şık'a yazacağım bir mektup, eğer yazmak istiyor ama yollamaya çekiniyorsanız bana yollayabilirsiniz. Kendiminkiyle beraber postalarım.

6 comments:

  1. Bir hayat daha olsun, onun hikayesini biz insanlar yazalım :) Karamsarlığa yer yok diyorum ve ikiyüzlülükle "kendi karamsarlığıma" dönüyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay yok ben gerçekten yapamayacağım, bana 1 adet döngü yeter. Belki de bir grup insan, sürekli olarak bir sonraki hayatlarımızda gene kendimiz olduğumuz için bir yere varamıyoruzdur, belki böyle bir korkunç devridaim laneti vardır üstümüzde :D
      Karamsarlıktan değil, üşengeçlikten :)

      Delete
  2. Ben bu insanların hiçbirini tanımıyorum ama ben de mektup yazmak istiyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaz tabii, umarım ellerine geçer mektuplar. Geçmezse de denemiş oluruz.

      Delete
    2. ay ne yazacağım bu ciddili adamlara?

      Delete
    3. Ahmet normal hayatta sırf ciddili değil, tatlı ve komik de. Ona yaz madem ilk önce.

      Delete