February 8, 2017

Çarşamba Da Bir Acayip

Haftanın günleriyle itişmem devam ediyor sevgili komşular, gece uyuyamadım. Zaten geç yattım, okuduğum kitap bitti, kalktım yeni kitap seçtim, sigara içtim, dolandım, yatağa girdim, döndüm durdum. Bir süre yatakta iki yanımda horul horul uyuyan ve beni tost gibi sıkıştıran köpenklere baktım. Kusan olmadı çok şükür. Ben kusacak gibiydim aslında, bir süredir midemden vuruyor her şey beni.

Velhasıl bu sabah -ki pek sabah da değildi- haşlanmış patates gibi uyandım. Hemen baktım, Hayko Bağdat Bey'in ailesi de sağlimen ulaşmış Almanya'ya, köpekleri Alis hakkında bir bilgi bulamadım yazıda. Halbuki sessizin sesi, baskı altındaki gazeteciliğin aydınlık yüzü olacak diye girişilen bu haber platformunda Hayko Bey'in yastık ve kiralık ev problemlerinin yanında çöp gibi kapıya bıraktıkları köpeklerinin hikayesini de okumak isterdim. Kısmet.

O arada 10 Ekim davasının ikinci ayağı başladı, tweet ayıklayarak ne olup bittiğini anlamaya çalışıyorum. Televizyonda yok, gazetede de Twitter'da ne varsa anca o var. Şu isim budur, bu isim şununla bağlantılıdır, şöyle bir ifade verildi ki bu kanunen şu demektir filan; böyle şeyler okumak mümkün değil. Muhabir yok herhalde memlekette, gazeteci deyince bir grup insanın "Aman ne çok yer yandı" fikirlerini okuyoruz.

Dün gece yarısı oturdum liste taradım, "Aman allahım Funda?!" diye başladığım taramada Funda'yı buldum. Aramadığım bir ismi daha buldum, arkadaşımızın kocası. Aradığım diğer iki isim yoktu listede, işte %50 bu sefer sıyırdı, %50 işini kaybetti.

Üniversitede hoca olmak önemli bir şey. Annem mesela, profesör deyince akan sular duruyor hala, "Aaa adam koskoca profesör ama?", evet tabii. De'leri da'ları ayıramayan profesörden öğrencisinin proje parasıyla güç bela aldığı bilgisayara filan çöken profesöre kadar her türlüsü var.

Bir de dersleri tıklım tıklım dolan, çalışan çalışan çalışan, insanın gözünü açan, göremediğine işaret eden, o berbat akademik hiyerarşiyi takmadan herkese aynı sabırla anlatan anlatan anlatan, kendisi de hala heyecanla öğrenen insanlar var. Asistanından profesörüne, var bu insanlar. Onları çıkardığınızda üniversite dediğiniz yerin evrak tamamlamak için ter döktüğünüz herhangi bir devlet kurumundan bir farkı kalmıyor.

Vaziyet bu. Dünkü gece yarısı KHK'si ile üniversiteden ihraç edilen kıymetli insanlardan biri de aşağıdaki fotoğrafta bana bir şeyler anlatan Funda Şenol Cantek.


Ahbaplığımıza çok seviniyorum, bu vesileyle her şeylere onun baktığı taraftan baktığımı ve yanında olduğumu da söylemek istiyorum.

Yan yana durup her zaman yaptığımız şeyleri yapmaya devam edeceğiz, birbirimize destek olacağız, sanırım hayatın anlamı bu.

Nispeten bildiğim yerlerden laf edip gideyim, güncel meseleler vurdukça aklıma çok eski hadiseler geliyor, çapım bu kadar. Maiori forsan cum timore sententiam in me fertis quam ego accipiam ("Perhaps you pronounce this sentence against me with greater fear than I receive it") demiş Giordano Bruno, ben daha ne diyeyim.

7 comments:

  1. tatlım mina. kız bundan sonra daha çok gezelim. ben de bir nevi tekaüt bir insanım nihayetinde. güzel kalbine sağlık. sevgiler, sarılmalar felanlar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. O zaman her tekaüt gibi parkta buluşur güvercinlere bakarız, sonra da tansiyon ölçtürmeye gideriz. Bence oldu bu iş. Ben de sarılıyorum <3

      Delete
    2. Şimcik bu durumda sen dersine çalışıp bacımı Anadolu Medeniyyetleri Museum'una ve dahi başka museumlara götüreceksin, sonra gelince beni de götüreceksin...

      Delete
    3. Ay aynı şeyi düşündüm valla, önden gideyim de bir plan program yapayım bu hafta sonu.
      Babam ikinize de çok selam söyledi, elden ele ileteyim şuradan :)

      Delete
  2. Bu keyfi hüküm kararları nereye kadar gidecek bakalım? Ohal boşuna uzatılmıyor. Bu sihirli değneği sonuna kadar kullanacaklar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Başkanlık işi hallolana kadar herhalde. Referandum yapılacak, orada çıktı çıktı başkanlık, çıkmazsa çıkartana kadar seçim yaparlar. Seçim işinin de suyu çıktı biliyorsun, onlar memnun olana kadar gidip gidip oy kullanıyoruz.

      Delete